poniedziałek, 18 października, 2021
Google search engine
Strona głównaBlog MarketingowyAnalityka InternetowaFiltrowanie botów w Google Analytics

Filtrowanie botów w Google Analytics

Ostatnio coraz częściej można było zauważyć dziwne anomalie w statystykach Google Analytics. Po głębszym przyjrzeniu się danym, bardzo często okazywało się, że za sztuczny ruch odpowiedzialne są roboty wyszukiwarek. Na serwisach, którymi zarządzam, dotyczyło to przede wszystkim robota Bing.

W rezultacie trudno było sprawdzić rzeczywisty ruch na serwisie. Miło, że Google w końcu o to zadbał i wprowadził możliwość filtrowania botów. Jak to się sprawdzi w praktyce – najlepiej samemu przetestować na dwóch niezależnych profilach z włączonym i wyłączonym filtrowaniem botów.

Nowa opcja filtrowania botów została wprowadzona pod koniec lipca. Można ją zaznaczyć w ustawieniach widoku w panelu admina Google Analytics. Opcja ta jest oznakowana jako “Wykluczenie wszystkich działań znanych robotów”. Wybór tej opcji wykluczy wszelką działalność na stronie, za którą odpowiedzialne są boty wyszukiwarek.

RELATED ARTICLES

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

- Advertisment -
Google search engine

Most Popular

Recent Comments